Geboren op 27 februari 1967, raakte hij op jonge leeftijd al geïnteresseerd in de wereld van het slagwerk.

Op negenjarige leeftijd startte hij bij Frans Jongen met de opleiding tot muzikant bij de Drumband van Schutterij Sint Brigida in Noorbeek, waar hij tot op heden nog lid van is. Daarnaast heeft hij gestudeerd aan de Rijksmuziekakademie te ’s-Gravenvoeren. Algemene muzikale vorming werd gedoceerd door diverse docenten. Slagwerk in al haar facetten studeerde hij bij Jo Zinzen. Verder heeft hij diverse workshops gevolgd om zich nog meer te bekwamen als muzikant en instructeur.

Sinds 1996 is hij actief als instructeur bij verschillende verenigingen. Met diverse korpsen heeft aansprekende resultaten kunnen neerzetten waaronder promoties, Limburgse- en Nationale kampioenschappen.

Naast de slagwerkgroep van Koninklijke Harmonie Sint Cecilia Mheer is hij als instructeur verbonden aan de Drumband/klaroenkorps Schutterij Sint Remigius Meerssen.

Naast het dirigeren vindt hij het leuk om muziek te arrangeren voor slagwerkgroepen en is hij ook actief als remplaçant bij harmonieorkesten.

Hij verzorgt de opleiding van leerling drumbandmuzikanten voor:

• Slagwerkers voor Drumband/klaroenkorps Schutterij Sint Remigius Meerssen
  • Drumband Schutterij St. Brigida Noorbeek
  • Drumband Koninklijke Harmonie St. Cecilia Mheer

In het verleden is hij instructeur geweest bij:

• Drumband en Klaroenkorps van de Koninklijk erkende Schutterij St. Martinus St. Martensvoeren
  • Drumband Harmonie de Berggalm Klimmen
  • Drumband Fanfare St. Martinus Itteren